Az új Ford E-Transit
Hír megjelenése: 2021.08.24
A Ford E-Transit megjelenik: a flottavásárlók megkezdik a tisztán elektromos hajtású áruszállító tesztelését.
A tisztán elektromos hajtású Ford Transit megkezdi kemény munkáját Európa útjain: a legnagyobb európai flottáknál kezdetét veszi a tisztán elektromos hajtású E-Transit közúti próbája, mielőtt az autó 2022 tavaszán forgalomba kerül.
A kísérletsorozat tíz darab E-Transit prototípussal indul, és a valós körülmények közt végrehajtott, intenzív tesztek során kiderül majd, hogyan válik be az E-Transit a postáknál, az önkormányzatoknál, a közműszolgáltatóknál, illetve a házhoz szállító és az élelmiszer-szállító cégeknél Németországban, Norvégiában és az Egyesült Királyságban. A tesztelő partnerek közt megtalálható az AWB köztisztasági vállalat, Köln város közműflottája, a brit DHL Express, a DPD.
A felhasználók az E-Transit összes kivitelét próbára teszik, beleértve a dobozos áruszállító, a duplakabinos áruszállító és az önjáró alvázas változatokat is (3,5-től 4,25 tonna megengedett össztömeggel1), nem beszélve a különféle speciális felépítményekről, amelyek hűen tükrözik a Transit alkalmazásának változatos körülményeit.
“Szeretnénk bebizonyítani, hogy vásárlóink a környezeti terhelésük mérséklése mellett is javíthatják termelékenységüket,” nyilatkozta Dave Petts, a Ford Európa városi elektromos áruszállító üzletágának vezetője. “Ha az autót valódi felhasználók vezetik és valódi feladatokat végeznek vele, nyilvánvalóvá válnak majd az E-Transit előnyei, mi értékes tapasztalatokat szerzünk a használat módjáról és a töltések gyakoriságáról, aminek alapján tökéletesíthetjük a járművet.”
A mostani közúti próba az új E-Transit fejlesztési munkáinak utolsó fázisát jelenti, amit egy kemény tesztprogram előzött meg a Ford próbapályáin és tervezőközpontjaiban. A próbát elvégző flottapartnerek hat, illetve tizenkét hónapon keresztül üzemeltetik majd az E-Transit prototípusokat.
Egy sor speciális felépítmény.
Körültekintő tervezésének köszönhetően az E-Transit egyszerűen és praktikusan átépíthető, méghozzá ugyanazokkal a szerelvényekkel, mint az eddigi Transit modellek. A tesztsorozat járműveinek egy részét – a Ford Minősített Jármű Átalakító hálózatának segítségével – olyan felépítményekkel alakították ki, amelyek jól érzékeltetik az E-Transit platform sokoldalúságát és rugalmasságát:
- Hűtőkocsi élelmiszer-szállításhoz, 2,3 kW teljesítményű ProPower Onboard rendszerrel
- Alacsonyplatós felépítmény építkezésekhez, világítótestekkel és súlyérzékelőkkel
- Ketreces billenőplató hulladékszállításhoz
- Házhozszállító dobozos felépítmény, átjárható rekeszfallal és légrugós hátsó felfüggesztéssel
- Házhozszállító felépítmény belső polcrendszerrel, átjárható rekeszfallal és gyors kiszállást biztosító első üléssel
Az E-Transit közúti tesztsorozatát azután szervezte meg a vállalat, hogy előtte már sikeres tapasztalatokat szerzett a Transit Custom Plug-In Hybrid hasonló próbájával, amikor a tipikus városi szolgáltatók több mint 240.000 kilométeren át használták a típust, miközben a munkájuk során bejárt útvonalak 75 százalékát nulla emisszióval teljesítették London belső kerületeiben2. Hasonló tesztekre került sor Kölnben is, ahol bebizonyosodott egy innovatív megoldás, a dinamikus geofencing előnye, amely a különösen magas légszennyezettségű környékeken automatikusan bekapcsolta az autókban a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos hajtást, hozzájárulva ezzel a városi levegőminőség javításához.
2020-ban a Ford már a hatodik sikeres évét zárta az európai haszongépjármű-piac első számú szereplőjeként. Ez a trend 2021-ben is folytatódott, hiszen a márka az év első felében is megőrizte ezt a pozícióját.
# # #
1 A teherbírás és a raktérméret kihasználhatóságát a súlyelosztás is befolyásolhatja.
Forrás: Ford