A Ford újabb lépéseket tesz európai üzletmenete átalakításban
Hír megjelenése: 2023.02.14
A Ford Európa ma bejelentette, hogy a gyorsan változó gazdasági környezetre és a piacon megjelenő konkurens elektromos modellek növekvő kínálatára reagálva újabb lépéseket tesz üzletmenete átalakításában.
A vállalat ma körvonalazta azokat a döntéseket, amelyek fellendítik majd üzleti tevékenységét Európában, és a személyautók új kínálata révén nyereségessé teszik működését, miközben tovább erősítik a Ford Pro pozícióját a haszonjármű-szektor legkeresettebb márkájaként.
„Teljes mértékben átformáljuk a Ford márkát Európában. Ennek kulcsa a jellegzetes amerikai dizájn és hálózathoz kapcsolt szolgáltatások sora lesz, amelyek a Fordot különlegessé, a vásárlókat pedig elégedetté teszik,” nyilatkozta Martin Sander, a Ford Model e európai vezérigazgatója. „Készen állunk az európai versenyre és a győzelemre. Első, Európában készülő elektromos személyautónk gyártása már tavasszal megkezdődik, és az új modell komoly érdeklődésre számíthat.”
A ma bejelentett lépések lényege a Ford termékfejlesztési szervezetének és adminisztratív funkcióinak összehangolása egy szűkebb, koncentráltabb és egyre nagyobb mértékben elektrifikált termékkínálattal. A tervekben mintegy 3800 munkahely megszüntetése is szerepel, karcsúbb és versenyképesebb költségstruktúrát teremve a Ford európai piacain. A Ford az egész kontinensen egyeztetéseket kezdeményez társadalmi partnereivel annak érdekében, hogy a leépítéseket közös megegyezésen alapuló programok révén valósíthassa meg.
„Európában a Ford fenntarthatóan nyereséges jövőjéhez átfogó, sok területet érintő intézkedésekre és változásokra van szükség, és ez egyaránt vonatkozik a Ford-modellek fejlesztésére, gyártására és értékesítésére. Ez hatással lesz arra, hogy a jövőben milyen szervezeti felépítésre, munkatársakra és készségekre lesz szükségünk,” mondta el Martin Sander, a Ford Model e európai vezérigazgatója.
Tervei szerint a Ford 2025-ig átméretezi európai tervezési kapacitásait, ami 2800-zal kevesebb munkahelyet jelent. E változások oka a tisztán elektromos hajtásláncokra történő átállás és a kevésbé bonyolult járműszerkezetek alkalmazása. A Ford továbbra is fenntart majd Európában egy körülbelül 3400 tagú mérnöki szervezetet, amelynek fő feladata a járművek tervezése és fejlesztése, illetve a hálózatba kapcsolható szolgáltatások kidolgozása lesz.
Emellett a vállalat költségtakarékosabbá formálja európai adminisztrációs, marketing, értékesítési és disztribúciós tevékenységeit, ami mintegy 1000 pozíció megszüntetésével jár majd.
„Nehéz döntések ezek, amelyeket nem könnyű meghozni. Tudjuk, hogy ez bizonytalanságot teremt csapatunk tagjaiban, és ígérem, hogy az elkövetkező hónapokban teljes körű támogatást nyújtunk számukra. Konzultációba kezdünk közösségi partnereinkkel, így együttes erővel haladhatunk előre vállalatunk virágzó európai jövőjének megteremtéséért,” nyilatkozta Sander.
Megfelelni a vásárlók igényeinek egy hálózatba kapcsolt világban
A Ford átalakítása során a vállalat mindvégig ügyel arra, hogy járműveinek kialakítása és minősége továbbra is hiánytalanul megfeleljen a vásárlók elvárásainak, akiket egyre magasabb szinten szolgál majd ki hálózatba kapcsolt járműtechnológiákkal és szolgáltatásokkal.
A Ford az európai piac első számú haszonjármű-márkája, és immár nyolc éve az iparág vezető szereplője. Hogy megfeleljen a világ haszonjármű-vásárlói egyre magasabb igényeinek, a Ford megalapította globális Centre of Excellence haszonjármű-központját az angliai Duntonban, arra összpontosítva, hogy segítsen felpörgetni a vállalkozások produktivitását és fenntarthatóságát a világszínvonalú elektromos járművek választékával, amelyeknek üzemeltetéséhez a Ford Pro szoftver- és szolgáltatás-ökoszisztémája nyújt hatékony támogatást.
Európában a Ford tovább folytatja elektromos személyautóinak tervezését és fejlesztését, miközben arra törekszik, hogy 2035-ig megvalósítsa európai létesítményei, logisztikai tevékenységei és kulcsfontosságú beszállítói karbonsemleges működését.
„Elkötelezetten dolgozunk európai vásárlóinkért. A Ford arra összpontosít, hogy a mindennapos mobilitási igényeket messze túlszárnyaló, kiemelkedő digitális szolgáltatások és konnektivitás révén kivételes vásárlói élményt biztosítson,” tette hozzá Sander.
Forrás: Ford